torsdag 5 december 2013

Livet leker

Igår var det onsdag, jag var i längan och byggde pepparkakshus med mina kåmpisar (jag vet hur man stavar), som vanligt när man köper pepparkakshus-set så är delarna trasiga. Ingenjören Jakobsson kom på den genialiska idén att stötta upp de trasiga delarna med spagetti. Tillika klantskallen Jakobsson drog ner vår ena lagade långsida i golvet, så det fick bli en sekelskiftesvilla med öppen planlösning och utan skorsten istället. Vi vann, trotts det faktum att vi saknade en långsida. Det andra laget hade ju inte en chans. En baltisk städtant skulle kunna på en halvtimme göra ett snyggare pepparkakshus än vad det andra laget lyckades producera på två timmar. 
Livet leker.
Mikey and the Gypsys får stå för dagens låt, Monday, Trotts att det är torsdag idag

Julklapparna har börjat inhandlats, vet inte om jag kommer lyckas köpa alla före jul. Känns som tiden bara rinner iväg, och jag är aldrig inne i stan och handlar. Dessutom så är det extremt svårt att köpa julklappar. Folk vet ju inte ens vad de önskar sig, det vet jag knappt själv. Men jag har en liten aning. Jag har faktiskt köpt en julklapp till mig själv, Cards Against Humanity. Julklapp och julklapp, jag blir riktigt förvånad om den kommer före nyår. Cards Against Humanity är det bästa USA har lyckats producera sedan vindrutetorkaren. CAH (Cards Against Humanity) är det kanske ända politiskt okorrekta kortspel som någonsin producerats. Det är för 4-20 spelare med en åldersgräns på 17 år. Spelet i sig går ut på att ha roligt, men visst finns det en vinnare, först till tio poäng. Vem som helst ska inte spela detta spel, man ska först och främst inte ta illa upp för det är mycket provocerande, sen blir det hela lite roligare med alkohol, hör och häpna. 

Det finns 90 svarta frågekort och 460 vita svarskort. Varje spelare får  X antal vita svarskort, en fråga ställs av en medspelare som står över denna omgång. Frågan blir: What are my parents hiding from me in the basement? Då är det övriga spelares uppgift att med hjälp av sina vita svarskort besvara frågan så roligt som möjligt. Nu kommer den provocerande delen. Det kan bokstavligt talat stå vad som helst på korten. Har sett: grandma, Harry Potter erotica, the milk man osv. Det finns allt möjligt. Nu är det upp till personen som ställde frågan att välja det roligaste svaret. Personen var kort blir valt får det svarta svarskortet som ett tecken för poäng. Först till tio svarta kort vinner. Spelet kostade 300 spänn inklusive frakt från staterna, egentligen så går det inte att köpa utanför USA och Storbritannien. Men de har en hemlig internationell webb-butik som vi "utbölingar" kan handla från. 

Idag är det som ni säkert vet Torsdag. Detta innebär träning, vilket alltid är lika roligt! Träningen börjar att visa sina spår, vilket uppskattas mycket. Idag är det ben, rygg och biceps som står på schemat. Det tråkigaste dagen av alla. Men vi har börjat med rodd varje träningsdag som uppvärmning, inte för att det är särskilt roligt men det är bra träning. 2 km är vad vi kör och det tar vanligtvis strax under 10 minuter. Det är bra träning för armar, mage och axlar, lite ben med. Sen kommer den obligatoriska Bf4-sessionen, behöver värma upp inför fredagens lan. Livet leker

Peace out
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar